مژده دهید باغ را

 

صدای پای گل میاد، وا می شه چشم گلدون     ! صبح که در پنجره تون وا می شه      !
ابر بهاری می خونه شعر بلند بارون                  ! خورشید از اون روزنه پیدا می شه     !  
عید تو، عید من، عید همه مبارک                    ! خاطره انگیز میشه باغ لبت              !
مهمونی بهاره، بهارتون مبارک                         ! وقتی گل خنده شکوفا می شه       ! 
                                                  به که چه زیبایی گرم و دل آرایی مثل یه رویایی!
مهمونی بهار تو باغ و باغچه ها به راهه             !دل من دیوونه واسه تو پریشونه           !
تنها گذاشتن گلها تو گلخونه گناهه                  !بیا که دلم ز تو به خدا نمیشه جدا      !
گلهای گلخونمونو به مهمونی بیاریم                  !دل من دیوونه واسه تو پریشونه         !
دلهامونو رو سفره سبز زمین بذاریم                  !بیا که دلم ز تو به خدا نمیشه جدا      !

صدای پای گل میاد، وا می شه چشم گلدون!    آسمون قلب تو آفتابیه                      !  
ابر بهاری می خونه شعر بلند بارون                  !شهر شب از روی تو مهتابیه             !  
عید تو، عید من، عید همه مبارک                    !آسمون قلب تو آفتابیه                     !  
مهمونی بهاره، بهارتون مبارک                        !شهر شب از روی تو مهتابیه             !


دوباره زیر گنبد آبی ترین آسمون            به که چه زیبایی گرم و دل آرایی مثل یه رویایی!
بیدار می شه چشم زمین از خواب سرد خزون    !دل من دیوونه واسه تو پریشونه          !
به شاخه های نیمه جون و خسته زمستون        !بیا که دلم ز تو به خدا نمیشه جدا      !
جون میده دست پرغرور و مهربون بارون             !دل من دیوونه واسه تو پریشونه         !  

صدای پای گل میاد، وا می شه چشم گلدون     !بیا که دلم ز تو به خدا نمیشه جدا      !

ابر بهاری می خونه شعر بلند بارون                  صبح که در پنجره تون وا می شه        !

عید تو، عید من، عید همه مبارک                    !خورشید از اون روزنه پیدا می شه      !  
مهمونی بهاره، بهارتون مبارک                        !خاطره انگیز میشه باغ لبت               !
عید تو، عید من، عید همه مبارک                    وقتی گل خنده شکوفا می شه         !

مهمونی بهاره، بهارتون مبارک              ! به که چه زیبایی گرم و دل آرایی مثل یه رویایی!  
                                                            !
دل من دیوونه واسه تو پریشونه         !  

 

  بهاربا هایده !  هیچ ترانه ای با این شور و حال و ضرب آهنگ که هم فارسی باشه و هم واقعن احساس بهاری بده تا حالا سر ترازین نشنیدم  ..... روحش شاد

اُ این دادای  اصفهوونم که دیگه بی تعریف اِست هرچند یُخدِه غم توی آوای کِلامش موج می زِنِد اما حال و هوای صبحی بهاریه شهری اصفهوونو می ِشددرش حس کرد  ....... اما این ترانه فولکوریک رو بخونید

 

شبهای گلوبندک چه ناتمومه
 همه کنار هم تو قهوه خونه
یه استکان چایی از دست صادق
خستگی کارو از تن می رونه
 گپ زدنای تلخ با کل محمد
از بی وفایی دوره زمونه
آه غم مشتی تو دود سیگار
از اون ته های دل به آسمونه
شهرا می شه آباد با دستای ما
 چه جاده ها می سازیم چه قدرا خونه
 نصیب مون اما از این همه هیچ
 نه خونه ای داریم و نه آشیونه
 غریب و تو غربت دور از ولایت
 شعریه که صادق همش می خونه
واسه زن و فرزند دلا شده تنگ
 از دوری شون پنهون اشکها روونه
 به زیر لب پرسید یکی با حسرت
از ماها چی بعدها می خواد بمونه
جواب دادش یاور کی گفته دنیا
 به کام ما این جور تلخ باید بمونه
این شبای سرد چله بزرگه
با همه یلداییش باز بی دوومه
 شبهای گلوبندک چه ناتمومه
 همه کنار هم تو قهوه خونه
یه استکان چایی از دست صادق
خستگی کار رو از تن می رونه

 

با اینکه ازاین داداش نجفی خواننده متین این ترانه خوشم میاد ، از آوا و لحن و سنگینی تن صداش ولی چه کنم که از خود ترانه و بار معنای خاکستری اون هیچ خوشم نمیاد !!!   می دونید چرا ؟ 

دوتای اولی من نمی دونم کی ساخته شده اما هردوشو من شنیدم ،‌این ترانه هایده رو حتمن گوش کنید . با توجه به دوره های زمانیشون اگه نگاه کنید خیلی چیزا روشن می شه مثلن تو این آخری موقع سرودنش ما نبودیم ....اما دقت کنید ببینید چه پایه هایی گذاشته می شده ؟!!!

 

بهارتون سبز و خرم 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد