خشکسالی

 

داشتم برایش عاشقانه می سرودم، با کلامی از جنس نور و لبخندی ازجنس بلور، و  ُسرایشی روشن به رنگ آفتاب و آهنگی برای نوازش روحش، ... روحی که سال ها در هجوم صداهای خراشنده در بازار آهنگران شاید، فسرده و رنجورشده بود،  و برایش از رفتن می گفتم و فرصت ها و چیزهایی که گاهی ازدست می رود برای همیشه.

وقتی از کنار رودخانه رد می شوی، اگر خودت را خیس نکنی شاید برای بار دیگر فرصتی نباشد، اما اگر خیس نکردی و دیگر فرصتی برای رد شدن نداشتی هرگز پشیمان نباش!     آیا می توانی؟

دیدن شار آب، بوییدن نم و تازگی، چشیدن مزه اش، شنیدن صدای عبوری از جنس زندگی، همگی دلچسب و زیبایند اما لمس کردن آب با تن و بدن، فرو رفتن در ژرفای آن و غوطه ورشدن در سیالی که ترا آرام آرام در خود می چرخاند، و با خود می برد، ... آیاحیاتی نیست؟

وقتی به اینجا رسیدم بی پروا گفت :

خب باشه مهم نیست حالا که نشده برای اینکه پشیمون هم نشم می شاشم به شلوارم، اینطوری، هم خیس می شمو آبو لمس می کنم و هم از شرّ این فشاری که داره بهم میاد خلاص می شم

و من با لبخند نگاهش کردم و او درباوری کودکانه، شلوارش را آرام آرام خیس کرد و ...

 

انگاری درخیال،

به من گفت : مگر شاشیدن کم چیزی است؟!...  آن هم به خود!

به او گفتم : روشنفکری تحمل می خواهد.   تو  آنرا داری؟

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سپیدار سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:29 ق.ظ

پیمان عزیز:
نمی دانم چقدر به این موضوع اعتقاد داری که خیلی از انسان ها الکی معروفند و باز ، چقدر اعتقاد داری خیلی دیگر از انسان ها با آن که سراسر استعداد و مهارت اند هیچ گاه کشف نمی شوند مگر بعد از مرگشان ! وقتی وبلاگ خلوتت را دیدم ،‌این اعتقاد در من قوی تر شد. نوشته هایت را بسیار دوست داشتم و در وبلاگ خلوت و دلنشینت زمان بسیار خوبی را سپری کردم. و معتقدم باید کشف شوی. امیدوارم همچنان به نوشتن ادامه دهی و دلسرد نگردی . در ضمن برای سهولت دسترسی ام به وبلاگت لینک کرده ام ، اگر تمایلی نداشتی حتما" خبرم کن، هرچند راهم طولانی تر می شود اما مطمئنم که یک دوست تازه با افکاری تازه تر یافته ام و این را به فال نیک باید گرفت. برای تمام نوشته های زیبایت متشکرم.

سپیدار نازنین
از اینهمه لطف و مهرتان سپاسگزارم، امیدوارم شایسته ذره ای از محبت و نگاه زیبایتان باشم، با همین کامنت توانایی قلم و بیان احساس خودت را به خوبی نشان دادی،شک ندارم که روح بزرگ تو نیز، نیاز به کشف داردو من ازین آشنایی بسیار خرسندم
اجازه می خوام از اندیشه های شما بهرمند بشم و شمارو لینک کنم

سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد