آپ دیت

 

ما مردم ِروز نیستیم

ما مردم به روز نیستیم

ما مردم اندیشه‌های کهن، عقاید قدیم، آموزش‌های فرسوده و باورهای پوسیده‌ایم 

ما مردم نوستالژی‌زدهِ مخمور ِخرابه نشینی هستیم که تنبلی را به شدت یدک می‌کشیم

تاریخ خوب است اگر چراغ راه امروز و آینده باشد وگرنه مخرب و مضر خواهد بود.

چرا ما ملت امروز نیستیم ؟

که اگر بودیم ما هم می‌باید چیزی برای ارائه به دنیای امروز داشتیم اما درکل هیچ برای کمک به خود و دیگران نداریم و چه خرفت و زننده و پُررو مصرف کننده هستیم!   چه باید کرد؟ 

یک پیشنهاد برای پیشگیری :

ای تمام ایرانیان!

کودکان را از خود دور کنید! جان هرکه دوست دارید، نگذارید ویروسی شوند شکوفه‌ ذهن آنها را پرپر نکنید اگر خیلی سرتان می‌شود و روشنفکر و دانشمند و احیانن مدیر و کارشناس آموزشی هم هستید لطفن بزرگترین کاری که می‌کنید امن کردن محیط باشد، فقط محیط زیست کودک را از خطراتی که جانش را تهدیدمی‌کند ایمن کنید، دیگر هیچ کاری به آنها نداشته باشید آنها را کاملن به حال خود رها کنید بگذارید خودشان تجربه کنند حتی به سوال‌هایشان جواب مستقیم ندهید، ویروس ذهنتان ممکن است ناخواسته منتقل شود، مطمئن باشید خودشان پاسخ را خواهند یافت. هرچند این پیشنهاد از شدت ناامیدی سرمی‌زند اما حال که ما نمی‌توانیم نظام‌مند و سیستماتیک برای امروز خود برنامه‌ای داشته باشیم چگونه برای آینده کودکان فکری‌، طرحی، چشم‌انداز و امیدی خواهیم داشت؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
دلشکسته(بیتا) دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.sohrab-sepehry.blogsky.com

دست نوشته هات عالی بود...موفق باشی....من هم آپ کردم...خوشحال می شم یه سر بزنی«من در این خانه به گمنامی نمناک علف نزدیکم»

سپیدار دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ب.ظ

1. جایزه ی بهترین ایده تجاری سوئد به شش جوان ایرانی تعلق گرفته است!
2. آقای دکتر مهران جوان بخت ، با 77 استناد؛ عنوان پراستنادترین مقاله ی ISI را از آن خود کرده و به عنوان جوان ترین دانشمند بین المللی شیمی شناخته شده است!
3. بزرگترین سینمای جهان قرار است توسط آقای "احمد گلچین" در تهران ساخته شود!
4. پیشرفت ایرانی ها در زمینه نانو تکنولوژی هم گوش جهان را کر کرده است ، اما خیلی از هموطنان خودمان از این موضوع بی خبرند!

و خیلی پیشرفت های دیگر که فقط می توان در مجله های خاصی پی گیرشان شد. به نظر من این روند کاملاً طبیعی ست. وقتی فرار مغزها از کشور زیاد شود ناخودآگاه دولت مجبور به نگه داشتنشان خواهد شد . چون این سرمایه ها می توانند پول بیشتری را به جیب آن ها سرازیر کنند! اگر پیگیر باشی تاچند سال گذشته فقط در حد هشدار بود اما حالا اساتید بنام دانشگاه های تهران صراحتاً وخامت قضیه را در روزنامه ها بیان می کنند. مثلاً همین دیروز یکی از اساتید رشته ی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی به وضوح به دولت خرده گرفت که اگر روند مهاجرت مغزها را کنترل نکنند ، وضعیت اقتصاد مملکت وخیم تر خواهد شد و...( روزنامه جام جم ). همه نگرانند و عجول!

اما به نظر من همینکه همه ی ایرانیان این وضعیت را درک کرده اند جای بسی امید است! چون اگر مشکل را بشناسیم راه حلش را نیز خواهیم یافت.

تازه از طرفی توقع خانواده ها از فرزندانشان بسیار بالا رفته است و اگر مشکل کنکور هم تا سال 90 حل شود ، یک نیروی عظیم راکد نخواهد ماند و چون کشور جوانی هستیم اگر یک عده طاقت بیاورند و بمانند و الگو شوند ؛ جوان ها از خدایشان هم هست پیرو آن ها باشند.

جان سپیدار امیدواری رو حال کردی؟

آفرین ازین انرژی دهی

اضافه کنم ماجرای پرفسور جوان، پرفسور رضا در سازماهای فضایی و خیلی از شاخص‌های IT در آمریکا و اروپا که ایرانی هستن و نمی‌خوام اسم ببرم یا نیمی از eBAY و ...
منظورم موردها نبود چراکه اساسن موردها به سرعت رفتند و هیچ ریشه و پایه‌ای از اونها نموندبلکه منظورم ایجاد و پایداری یک سیستم هست، یک مجموعه که متشکل از فونداسیون، پایه و ستونها، کف، دیوارها، سقف و ... یک ساختمان کامل نخبه‌گان و مغزهایی که با فرار بخشی از آنها همه چیز ازهم نپاشد
منظور بوجود آوردن موقعیت و شرایطی است که نامش سیستم حفظ و نگهداری مغزها باشه‌،‌ آدم‌های وزینی که با مقاومت و پایداری در شرایط سخت و غیر استاندارد نه تنها خودشون فرار نکنن بلکه باعث جلوگیری از فرار بقیه بشن نه با زور بلکه با میل و انگیزه خدمت و عشق‌ورزی
ببین بعضی از آدما هستن که انرژی تولید شده و اهدایی شون به تنهایی شاید به اندازه یه میلیون نفره، اینقدر اثرگذار هستن، وجود این آدما، پایداریشون و پایه‌گذاریشون آرزوست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد