کیچ .....

....... از چه زمان و در کجا باید یاد بگیریم که اصل رو از غیر اصل تشخیص بدیم ؟ در مدرن ترین جوامع و کشورها با اینکه کیفیت زندگی بر اساس استاندارد بین المللی (میانگین جهانی )در جایگاه بالایی قرار داره بازهم درصدی از تولید کنندگان کیچ وجود دارن ، پس این ماییم که باید تشخیص بدیم . از کجا و چه وقت باید یاد بگیریم که اونها رو با واقعی اشتباه نگیریم ؟

ما یه روزی به دنیا می آییم ، نوزاد هستیم و در آغوش پدر و مادر،  پس زمان شروع ، روشنه و مکان اولیه هم همینطور .  ........ خانواده

خانواده اولین مکان یادگیریه و....................... بعد نهاد های آموزشی

درحالیکه یکی از کیچ های  بد خیم در نوشتار قبلی با عنوان " یتیمولژی " در مرکز و هسته خانواده های ایرانی تولید می شه  ..............  یادتونه ؟  این دیگه واقعا  قوز بالا قوزه  !!!

البته در خانواده های ایرانی اشکالات بسیار بزرگ دیگه هم هست مثل تبعیض و تفاوت دیدگاه به دختر و پسر ( که اکثرن پسر رو در تمام امور بر دختر ترجیح می دن و برخی هم دختر رو به پسر) در هر شکلی  تبعیضه ،  در هر دو حالت یه نوع اعمال خشونته ، یه جور زورگویی از طرف پدر و مادره که فرزندان باید اطاعت کنن ( خشونت به ظاهر پذیرفته شده اما یه عامل برهم زننده تعادل در باطن) یا مسئولیت بیش از حدی که معمولا یک فرزند به دوش می کشه ( شاید در نوشتارهای بعدی به این بپردازیم ) پسر ارشد یا دختر ارشد و یا یکی از بچه های چندم (البته تو خونواده های بزرگتر ) تا حدی که بعضی وقتا این فرزند در تحمل بار مسئولیت از خود پدر و مادر هم فراتر میره ! ( تعجب نکنید به خدا وجود دارن تعدادشون کم هم نیست ) 

اما تاریخ همه ملت ها اینو تایید می کنه :

هر کاری که باید کرد از خانواده باید شروع بشه ، واحد های یه جامعه رو خانواده تشکیل می ده همونطور که واحد های خانواده رو هم آدم ها  اما روی سخن ما بیشتر روی نسل آیندس برای خودمون  با تمام هزینه ها و صرف انرژی های فراوان (که سخت ترینش هماهنگی و هم دلی دولت – ملت هستش ) شاید صددرصد نتونیم نتیجه بگیریم اما پایه های زندگی کودکان این کشور رو چرا .

باید خانواده بطور جدی بازبینی ، بررسی ، نقد ، پالایش و استوار بر مبنای علمی بشه خانواده ایرانی به شکل سنتی هزاران ساله تغییر نکرده که هیچ ، دچار گرفتاریهای شهریگری هم شده ( البته فقط بدیاش )

 

خانواده یه واحد متحرک در زمان و مکانه ،  مثل یه قایق در حال حرکت روی آب ،برای درست پیمودن مسیر، لازمه تعادل در داخل قایق ایجاد بشه اگر یه طرف سنگین تر بشه  خطر همه رو تهدید می کنه  پس اولین وظیفه پدر و مادر در قایق خانواده ( حتی با یک فرزند ) ایجاد تعادله و اولین طیف تعادل ، تعادل در ابراز و خرج کردن محبته ( حتی خانواده های بدون فرزند ، تعادل در بکار گیری انرژی بزرگ محبت بین زن و شوهره) . و آخر سخن اینکه :

یه شبیه سازی (سیمولیشن ) از خانواده مدرن با تناسبات و شایستگی های ایرانی به شدت مورد نیازه  و می شه اونو به همه پرسی و نظر سنجی گذاشت و بعد علمی و تخصصی روی اون کار کرد .   .................... نظر شما چیه ؟

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد