سمبل

 

سمبل زنانی که آمریکا را ساختند و زنانی که آنرا به پیش می‌برند کیانند؟

اسکارلت اوهارا ؟ ملانی؟ مارگریت میچل؟ آن، شارلوت و امیلی برونته(انگلیسی)؟ 

اسکارلت‌جانسون؟ کیت وینسنت؟ کاترین‌زتا‌جونز؟ کاندولیزا رایس؟ اسکارلت‌جوهانسون؟ مدنا؟ 

یا فقط نویسندگان، کسانی مثل روبین گیوهان؟ رالف نیدر؟ لورن کولینز؟ میمی شراتون؟ لارا واپنیار؟ دهلیا ویتلیک؟ یا هیلاری کلینتون و جنیفر لوپز؟

راست است که مردان آمریکایی مسحور زنان زیبا و لوند و دلفریب هستند و بس؟

 پس با این حساب آیا زن آمریکایی فقط از طریق باسن و سینه و ساق و ساعد تمدن می‌سازد؟

حس اندام‌ پرستی، قدرت دست زنان است برای تسخیر و اجیرکردن مردان؟ یا سری ناپیدا در ورای خود دارد؟

فرهنگ جهانگیر زنان خوش قد و هیکل و زیبا روی و شفاف پوست و بگیرو برو فقط به ظاهرو بدن متکی‌است؟  فرض‌کنیم از خواص طبیعی مردان عالم این باشد که با دیدن اندام و پیکر زیبای زنانه عقل و هوش و دین و ایمان از روح و روانشان دود شود و برود، تکلیف خود زنان در قبال آن چیست؟ مگر در سینما، تاتر، تلویزیون و مجله و کتاب و رستوران و اداره و کارخانه و هرجای دیگر، فقط زنان نمایشگرند و  مردان همه بیننده؟

راز این پیکرپرستی درکجا نهفته‌است؟

 

 

پ ن :

اصلن هم به قضیه بطور یکپارچه منفی نگاه نکنید، دو نگاه از بالا و از پایین دراین خصوص وجود دارد، نگاه اولی از روی زیبایی‌شناسی و کشش‌های هنرمندانه‌است که افراد بر اساس خردمندی به درجه‌ای از شعور و آگاهی رسیده‌اند که مرز بین زشتی اسیر جسم شدن با زیبایی اخلاقمندانه‌ و گرایش هنری خفته در روان آدمی را تشخیص بدهند و نگاه دوم همان نگاه عامیانه آمیخته به وقاحتی‌است که باوجود کش‌و‌قوس‌های درونی و بیرونی به جهت عدم رشد و تعالی فهم و نرسیدن فرد به شعور لازم انسانی، زیر خط اخلاق به حیات خود ادامه می‌دهد دراین نگرش رویکرد دیگری نیز وجود دارد که برانگیخته از حس سودجویانه‌ا‌ی است که پورنو، اروتیک، و هنر را در سطح خام و ناپخته‌ای عرضه می‌کند که به جهت شکستن حریم اخلاق، ایجاد مسمومیت روحی هم ناگزیر خواهدبود.

پس کسانی که با دخالت دادن خرد و اندیشمندی با پدیده کهنه اما همچنان جذاب پیکرپرستی روبرو می‌شوند به تعادلی از نیاز- هنر- اخلاق می‌رسند که مرکز آن حس جوشش زیبایی‌شناختی در روان آدمی‌است

نظرات 3 + ارسال نظر
وسوسه زنانه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.clickwoman.blogsky.com

سلام وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>
http://www.clickwoman.blogsky.com
وسوسه زنانه
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع

یاسر شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:09 ب.ظ http://asemooni.blogsky.com

سلام آسمونی

فکر کنم در بی فکری!!!

عسل بانو یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 ب.ظ

تقریبا نتیجه گیری من هم شبیه سه خط آخر پستت است. البته تا من بروم به کاری برسم و بیایم ، خودت در پی نوشت اضافه اش کردی! و من هم حالا برای اینکه لال از دنیا نروم یک جمله با همین مضمون برایت می نویسم:
حقیقت و عشق، قانون و نیایش من، ظاهر و وجدان، ابراز وجود و راهنمای من، طبیعت و آرامش، پناه و همدم من، نظم، روش من و < زیبایی> و کمال، تاخت و تاز من هستند./ از واین کرامر/

مرسی

پس دیگه تو باشی کارای بزرگ رو ترک نکنی بری دنبال کارای کوچک (شوخیانه)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد